20 August 2010

Mangsa simbah asid rindu ayah

KUALA TERENGGANU – “Lin rindu ayah.” Itulah luahan Lin atau Nurul Dahyatul Fazlinda Khalid, 8, yang menjadi mangsa simbah asid akibat perbuatan ayahnya sendiri.

Walaupun ramai menganggap selepas kejadian di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu Ahad lalu, Lin akan membenci ayahnya namun ia tidak berlaku malah Lin yang melecur di bahagian muka dan badan sentiasa merindui ayahnya dan begitu sedih selepas mengetahui lelaki itu telah ditahan polis.

Ibunya yang turut cedera dalam insiden tersebut, Che Ku Zaimah Che Ku Awang, 28, berkata, Lin paling rapat dengan ayahnya sebelum kejadian dan pada hari pertama dan kedua selepas kejadian, Lin menangis bila nama ayahnya disebut.

“Semalam (kelmarin), bila dia baca surat khabar tentang berita penahanan ayahnya, dia beritahu dia mula rindu (pada ayahnya),” katanya ketika ditemui selepas menerima lawatan Ketua Wanita UMNO negeri, Fatimah Hamat dan Skuad Sayang Wanita UMNO di Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini semalam.

Pada kejadian 15 Ogos lalu, Che Ku Zaimah melecur di bahagian muka dan tangan selepas terkena asid yang dibawa seorang suspek.

Turut melecur ialah dua orang anak mangsa iaitu Lin dan Mohd. Irfan Firdaus, 2, serta ibu mentua suspek, Minah Omar, 56.

Sumber : Kosmo

No comments:

Post a Comment

Followers